Pages

6/24/2011

check server time zones

##########################################################################################
# CHECK-TZONE.PS1
#
# Report local time and time zone for list of servers
#
##########################################################################################

$colResults = get-content C:\UTIL\WSUS-GROUPS\WSUS-USA-REMOTE.TXT
$time_zones = @()
clear-host
 "SERVER TIME ZONES"  
 ""
 "SERVER          `tTIME    `t TIME ZONE"
 "----------------`t--------`t --------------------------------------"
 
foreach ($result in $colResults) {
  $hour = ""
  $min = ""
  $sec = ""
  $comp = ""
  $t = ""
   $computer = $result 
  $comp = "{0,-16}" -f $computer
  $timezone = Get-WMIObject -class Win32_TimeZone -ComputerName $computer -erroraction SilentlyContinue
  $dt = gwmi win32_localtime -computer $computer -erroraction SilentlyContinue
  [string] $hour = [System.Convert]::ToString($dt.Hour)
  $hour = $hour.padleft(2,"0")
  [string] $min = [System.Convert]::ToString($dt.Minute)
  $min = $min.padleft(2,"0")
  [string] $sec = [System.Convert]::ToString($dt.Second)
  $sec = $sec.padleft(2,"0")
  $t = $hour + ":" + $min + ":" + $sec
  if ($dt) { write-host "$comp`t$t`t" $timezone.Description }
}

No comments: